gra o tron 2ed instrukcja, Instrukcje do gier planszowych, Gra o Tron

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
 GRA O TRON
LISTA ELEMENTÓW
„Żelazny Tron z prawa należy do mnie. Wszyscy, którzy temu
przeczą, są moimi wrogami.” -
Stannis Baratheon
„Przeczy temu całe królestwo, bracie. Starcy przeczą temu w swym
ostatnim tchnieniu, a nienarodzone dzieci w macicach swych matek.
Przeczą temu w Dorne i na Murze. Nikt nie chce cię na króla… Może
i masz lepsze prawa do tronu, Stannisie, ale to ja mam większą armię.”
-
Renly Baratheon
„W grze o tron zwyciężasz albo umierasz. Nie ma ziemi niczyjej.”
-
Cersei Lannister
Ta instrukcja
1 plansza
138 kolorowych plastikowych jednostek, w tym:

60 Piechurów (po 10 na Ród)

30 Rycerzy (po 5 na Ród)

36 Statków (po 6 na Ród)

12 Machin Oblężniczych (po 2 na Ród)
81 dużych kart, w tym:

42 karty Rodów (po 7 na Ród)

30 kart Westeros

9 kart Dzikich
OPIS GRY
24 małe karty Losów Bitwy
Gra o Tron
to gra planszowa dla 3-6 graczy, oparta na
bestsellerowej serii George’a R. R. Martina,
Pieśń Lodu i Ognia
.
W
Grze o Tron
każdy z graczy obejmuje władzę nad jednym
z sześciu wielkich Rodów, walczących o dominację nad krainami
Westeros. Każdy Ród będzie mobilizował armie, podbijał przyległe
ziemie i zawierał przymierza, a wszystko po to, aby przejąć
kontrolę nad największą liczbą Zamków i Twierdz, co pozwoli mu
ostatecznie zawładnąć Żelaznym Tronem.
6 odpowiadających Rodom zasłonek
266 żetonów:

90 żetonów Rozkazów (po 15 na Ród)

120 żetonów Władzy (po 20 na Ród)

18 żetonów Wpływów (po 3 na Ród)

6 żetonów Zaopatrzenia (po 1 na Ród)

14 żetonów Wojsk Neutralnych

6 żetonów Zwycięstwa (po 1 na Ród)

6 żetonów Garnizonów (po 1 na Ród)

1 żeton Żelaznego Tronu

1 żeton Ostrza z Valyriańskiej Stali

1 żeton Kruka Posłańca

1 znacznik rundy

1 żeton Dzikich

1 nakładka na tor Królewskiego Dworu
CEL GRY
Ród, który pod koniec 10 rundy będzie kontrolował najwięcej
obszarów zawierających Zamki i Twierdze, zostanie ogłoszony
zwycięzcą. Jeśli w dowolnym momencie gry dowolny z graczy
kontroluje siedem takich obszarów, natychmiast wygrywa.
Liczba graczy
W
Grę o Tron
może jednocześnie grać od trzech do sześciu
graczy. Jeśli w grze bierze udział trzech, czterech lub pięciu graczy,
powinni oni przeczytać całą instrukcję, a następnie zapoznać się
z zasadami zawartymi w akapicie „Rozgrywka przy mniejszej
liczbie graczy” na stronie 28.
2
 GRA O TRON
PRZEGLĄD ELEMENTÓW
Żetony Wojsk Neutralnych
Przedstawiają wojska niezależnych
obszarów, które nie chcą się
podporządkować władzy graczy bez
stawienia oporu.
Poniżej znajduje się krótki opis każdego z elementów
Gry o Tron
.
Plansza
Przedstawia kontynent Westeros, a także
kilka ważnych dla rozgrywki torów.
Żetony Garnizonów
Przedstawiają wojska obronne obszaru
rodzinnego Rodu gracza.
Zasłonki
Zasłonki służą graczom do szybkiego
sprawdzania zasad gry oraz ukrywania
przed przeciwnikami dostępnych
żetonów Rozkazów.
Żetony Dominacji
Są przyznawane graczom zajmującym
dominujące pozycje na trzech torach
Wpływów: Żelaznym Tronie, Lennikach i
Królewskim Dworze. Żetony te zapewnią
graczom specjalne zdolności w wielu
momentach rozgrywki.
Plastikowe jednostki
Jednostki przedstawiają wojskową
potęgę Rodu gracza. Każdy pojedynczy
pionek Piechura, Rycerza, Statku i Machiny
Oblężniczej reprezentuje duży oddział odpowiedniego rodzaju.
Znacznik rundy
Służy do zaznaczania liczby rozegranych rund.
Żetony Rozkazów
Karty Rodów
Reprezentują komendy wydawane przez
gracza jednostkom znajdującym się na
obszarach planszy.
Przedstawiają ważne postacie
Pieśni
Lodu i Ognia
, prowadzące zastępy danego
Rodu do bitwy.
Żetony Władzy
Karty Westeros
Odzwierciedlają polityczne i ekonomiczne
wpływy w Westeros. Są one wykorzystywane
podczas licytacji i ustanawiania kontroli nad
obszarami planszy.
Przedstawiają wydarzenia losowe oraz rutynowe
czynności nieodzowne wojnie, które mają miejsce na
początku każdej rundy.
Żetony Wpływów
Karty Losów Bitwy
Służą do zaznaczania pozycji poszczególnych
Rodów na trzech torach Wpływów.
Opcjonalny wariant zwiększający niepewność
bitew i ryzyko z nimi związane.
Żetony Zaopatrzenia
Karty i żeton Dzikich
Służą do zaznaczania na torze Zaopatrzenia
maksymalnej liczby oraz wielkości armii, jakie
każdy gracz może posiadać na planszy.
Służą do zaznaczania siły i wpływu ataków
przeprowadzanych na Westeros przez Dzikich
z północy.
Żetony Zwycięstwa
Nakładka na tor Królewskiego Dworu
u
Służą do zaznaczania na torze Zwycięstwa
bliskości każdego z Rodów do wygranej.
Równoważy dostępność żetonów Specjalnych Rozkazów podczas
rozgrywek na trzech i czterech graczy.
3
  GRA O TRON
PRZYGOTOWANIE DO GRY
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Przed rozpoczęciem rozgrywki należy wykonać poniższe
czynności:
1.
Rozłoy plansz:
Planszę należy rozłożyć i umieścić na
środku obszaru gry.
2.
Przygotowa tali Dzikich i umieci na planszy
eton Dzikich:
Należy potasować karty Dzikich i utworzyć
z nich talię. Tę talię należy umieścić na odpowiednim polu na
górze planszy. Następnie należy umieścić żeton Dzikich na polu
„2” toru Dzikich.
3.
Przygotowa tali Westeros:
Karty Westeros należy
podzielić na osobne talie zgodnie z rzymskimi cyframi (I, II
i III). Każdą z talii należy potasować i umieścić zakrytą obok
planszy.
4.
Rozłoy na planszy etony Wojsk Neutralnych:
Najpierw należy zebrać wszystkie żetony Wojsk
Neutralnych oznaczone odpowiednią liczbą lub przedziałem
graczy. Te żetony należy rozłożyć na obszarach planszy
odpowiadających im nazwami.
które w takich przypadkach należy umieścić na planszy, znajduje
się na stronie 28 w akapicie „Rozgrywka przy mniejszej liczbie
graczy”.
5.
Umieci na planszy znacznik rundy:
Znacznik rundy
należy umieścić na polu „1” toru Rundy.
6.
Ustali Rody graczy:
Każdy gracz wybiera Ród, który
będzie chciał kontrolować podczas rozgrywki (Starków,
Lannisterów, Greyjoyów, Tyrellów, Baratheonów lub Martellów).
Alternatywnie gracze mogą swój Ród wylosować. Podczas
rozgrywki przy mniejszej liczbie graczy część Rodów jest
niedostępna (patrz strona 28).
7.
Pobra elementy Rodów:
Każdy gracz pobiera wszystkie
elementy należące do jego Rodu. Te elementy to: 1 zasłonka,
7 kart Rodu, 15 żetonów Rozkazów, 1 żeton Zaopatrzenia,
3 żetony Wpływów, 1 żeton Zwycięstwa, 1 żeton Garnizonu
i wszystkie plastikowe jednostki danego koloru (nie należy
jeszcze pobierać odpowiadających Rodowi żetonów Władzy).
8.
Umieci na planszy etony Wpływów, Zwycistwa i
Zaopatrzenia:
Każdy gracz umieszcza swoje żetony Wpływów,
Zwycięstwa i Zaopatrzenia na wskazanych na swojej zasłonce
pozycjach torów planszy. W przeciwieństwie do torów Wpływów,
na jednej pozycji torów Zwycięstwa i Zaopatrzenia może się
jednocześnie znajdować kilka żetonów Wpływów różnych
Rodów.
Jeśli w grze bierze udział mniej niż sześciu graczy, wszystkie
żetony Wpływów na każdym z torów Wpływów należy
przesunąć w lewą stronę (w kierunku pozycji „1”), tak aby
wypełnić znajdujące się po lewej puste pozycje (innymi słowy,
podczas gry na mniej niż sześciu graczy pozycje o najwyższych
cyfrach pozostaną puste).
Rysunek Przygotowania do gry na stronie
5 pokazuje, w jaki sposób żetony zostały przesunięte podczas gry na
czterech graczy.
Ród, który zajmuje pozycję „1” (tj. pierwszą od lewej) danego
toru Wpływów pobiera wskazany na rysunku żeton Dominacji
powiązany z danym torem (żeton Żelaznego Tronu, Ostrza z
Valyriańskiej Stali lub Kruka Posłańca).
9.
Umieci na planszy jednostki:
Każdy gracz umieszcza
na planszy swoje początkowe jednostki zgodnie z poleceniami
znajdującymi się na zasłonce swojego Rodu.
10.
Umieci na planszy etony Garnizonów
: Każdy gracz
umieszcza swój żeton Garnizonu na swoim obszarze rodzinnym
(o nazwie identycznej jak ta wydrukowana na żetonie).
11.
Pobra etony Władzy:
Wszystkie żetony Władzy
(wszystkich Rodów) należy umieścić na jednym centralnym
stosie.
Ten stos żetonów Władzy będzie nazywany „pulą
władzy”.
Każdy gracz pobiera z puli władzy po pięć żetonów
Władzy swojego Rodu.
Teraz gracze mogą przejść do właściwej rozgrywki!
Na przykład, w grze na trzech graczy, na planszy należy rozłożyć
jedynie te żetony Wojsk Neutralnych, które zostały oznaczone
symbolem „3 graczy”.
Wykorzystywany jedynie w grze
na czterech lub pięciu graczy
Wykorzystywany jedynie
w grze na trzech graczy
Wy
k
k
k
k
k
k
k
k
k
o
r
r
r
r
r
r
rr
y
W
W
W
W
W
W
W
W
W
W
Wszystkie żetony Wojsk Neutralnych są obustronne. Z jednej
strony korzysta się jedynie podczas gry na trzech graczy. Z
drugiej strony korzysta się, kiedy liczba graczy mieści się we
wskazanym na żetonie przedziale. Gdy gracze umieszczą już
wszystkie wymagane żetony Wojsk Neutralnych na planszy,
pozostałe niewykorzystane żetony należy odłożyć do pudełka.
Podczas gry na czterech, pięciu lub sześciu graczy część żetonów
Wojsk Neutralnych nie będzie wykorzystana. Pełna lista żetonów,
Przekroczenie liczby
elementów
Każdy Ród otrzymuje pewną ograniczoną liczbę jednostek,
żetonów i kart. Jeśli gracz wykorzystuje już wszystkie swoje
elementy danego rodzaju, nie może wprowadzać do gry więcej
tego rodzaju elementów. Jednostki, które zostaną zniszczone
w bitwie (lub zostaną usunięte z planszy z innego powodu),
mogą być ponownie zmobilizowane.
4
 GRA O TRON
Rysunek przygotowania do gry
przykład gry na czterech graczy$
. Tory Wpływów
. Zasłonki
. Karty Rodu /rka gracza0
. Karty Rodu /stos kart odrzuconych0
. Żetony Rozkazów
. Dostpne etony Władzy
. Pula władzy
. Żetony Dominacji
. Nakładka na tor Królewskiego Dworu
. Plansza
. Tor Dzikich
. Talia Dzikich
. Talia Westeros „I”
. Talia Westeros „II”
. Talia Westeros „III”
. Żeton Wojsk Neutralnych
. Żeton Garnizonu
. Tor Rundy
. Tor Zwycistwa
. Tor Zaopatrzenia
/tylko w grze na - graczy0
5
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • radiodx.htw.pl
  •