file kodeks etyki 5229d5, kmiotkowa
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Spis treściWprowadzenieDlaczego opracowaliśmy Kodeks etyki?.............................................................................Do kogo skierowany jest Kodeks etyki?............................................................................Powinności kadry kierowniczej..........................................................................................Czy powinniśmy zadawać pytania i formułować wątpliwości?..........................................1.Wartości etyczne2.Pracownicy455678102.1.Jaką wartość stanowi dla nas dobra atmosfera pracy? ............................................... 112.2.W jaki sposób zapewniamy równe szanse zatrudnienia, awansu, rozwojui doskonalenia zawodowego?...................................................................................... 112.3.Jakie jest nasze podejście do ryzyka korupcji?............................................................. 132.4.Jakich zasad przestrzegamy w przypadku służbowych wyjazdów, wydatkówi spotkań z przedstawicielami podmiotów zewnętrznych?.........................................132.5.Jakimi zasadami kierujemy się, gdy chodzi o mienie, prawa własności intelektualnej,oprogramowanie i tajemnicę przedsiębiorstwa?.......................................................... 142.6.Czy nasze zachowanie poza miejscem i czasem pracy jest ważne?............................. 152.7.Jak dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników? .............................................. 152.8.Jakich zasad przestrzegamy w komunikacji?............................................................... 163.Relacje z otoczeniem183.1.Jakimi zasadami kierujemy się w relacjach z podmiotami zewnętrznymi?................... 193.2.Co uznajemy za najważniejsze w naszych relacjach z klientami?................................ 193.3.Jakimi zasadami kierujemy się przy dokonywaniu wyboru i współpracyz dostawcami? ............................................................................................................ 203.4.Co uznajemy za najważniejsze w relacjach z akcjonariuszami i innymiuczestnikami rynku kapitałowego? ............................................................................. 203.5.Czym kierujemy się w naszych relacjach z konkurencją?............................................. 213.6.Na jakich zasadach budujemy relacje z lokalną społecznością? .................................. 223.7.W jaki sposób dbamy o środowisko?.......................................................................... 223.8.Jakie jest nasze podejście do konfliktu interesów?...................................................... 234.Funkcjonowanie Kodeksu etyki244.1.Znajomość i dostępność Kodeksu etyki....................................................................... 254.2.Wyjaśnianie wątpliwości i proponowanie zmian postanowień Kodeksu etyki............. 254.3.Rzecznik ds. etyki......................................................................................................... 254.4.Zgłaszanie naruszeń Kodeksu etyki do Rzecznika ds. etyki.......................................... 264.5.Zasada ochrony osoby zgłaszającej przypadki naruszeń Kodeksu etyki....................... 274.6.Uprawnienia przysługujące osobie, której dotyczy zgłoszenie naruszeniaKodeksu etyki.............................................................................................................. 282Szanowni Państwo,Zarząd Grupy LOTOS, kierując się dbałością o etyczne postępo-wanie i transparentność procesów biznesowych, przyjął Kodeksetyki Grupy Kapitałowej LOTOS. Ustanowienie jednego Kodeksu,dotyczącego wszystkich pracowników niezależnie od stanowiska,charakteru i miejsca pracy, potwierdza, że jesteśmy organizacjądojrzałą, stabilną i godną zaufania.Zyskaliśmy w Kodeksie etyki ważny drogowskaz. Określaon postawy i zachowania, które uznajemy za szczególnie cenne,ponieważ mają swoje źródło w wartościach stanowiących powóddo dumy wszystkich ludzi, którzy związali swoją drogę zawodowąz LOTOSEM.Ogromną wartość tego dokumentu stanowi zaangażowanie w powstanie i konsultacje jegozapisów pracowników całej organizacji. Kodeks jest wyrazem naszego wspólnego dążeniado ciągłego doskonalenia kultury etycznej, jako czynnika wspierającego niezakłócony proceszarządzania organizacją zarówno w jej relacjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Naszymcelem jest zapewnienie rozwoju Grupy Kapitałowej LOTOS w oparciu o wspólne wszystkimpracownikom wartości i normy etyczne, a w rezultacie skuteczna ochrona jej reputacji i aktywóworaz konsekwentne zwiększanie wartości dla interesariuszy.Kultura wartości wyróżnia naszych pracowników oraz sprawia, że skupiają się oni na odpowie-dzialnym, zaangażowanym i jednoznacznym etycznie podejściu do realizacji wyznaczonych celówbiznesowych. Uznajemy, że poszanowanie prawa, profesjonalizm, szacunek dla innych,transparentność i współpraca, a także dbanie o doskonalenie etycznego przywództwa to zasadyniezbędne w działalności Grupy Kapitałowej LOTOS, jako przedsiębiorstwa przygotowanego,by sprostać wyzwaniom współczesnego rynku.Dokument stanowi kluczowy element kompleksowego Programu etycznego, którego zadaniemjest utrwalanie pożądanych cech naszej kultury organizacyjnej oraz wspieranie wszystkichpracowników w ich staraniach o doskonalenie przyjętych standardów postępowania. Czynnefunkcjonowanie Programu etycznego, skierowanego i stosowanego w praktyce wobec pracowni-ków oraz biznesowego i społecznego otoczenia, jest fundamentem kultury naszej organizacji.Kodeks etyki stanowi wyraz przekonania pracowników Grupy Kapitałowej LOTOS o wadzeodpowiedzialnego i etycznego postępowania w biznesie. Jestem przekonany, że nasze otoczenieotrzymując potwierdzenie przywiązania firmy do uniwersalnych i szeroko akceptowanych zasadprowadzenia działalności gospodarczej, doceni wyrażone w dokumencie dążenie do zapewnieniajak najwyższych standardów w tej dziedzinie.Z poważaniem,Paweł OlechnowiczPrezes Zarządu, Dyrektor GeneralnyGrupa LOTOS S.A.3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]