fc1a fragment, klasa 1

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Maria Rozenbajgier, Ryszard Rozenbajgier,
Małgorzata Godlewska, Danuta Szot-Gawlik
Świat izyki
Zeszyt przedmiotowo-ćwiczeniowy
dla uczniów gimnazjum
Część 1A
Właścicielem tego zeszytu jest:
______________________________________________________
Klasa _______________
Gimnazjum nr ____ w ___________________________________
Rok szkolny ________________
ZamKor
Kraków 2009
 Projekt okładki:
Joanna Wypiór
© Copyright by ZamKor P. Sagnowski i Wspólnicy sp. j.
ul. Tetmajera 19, 31-352 Kraków
tel.: (0 12) 623 25 00
faks: (0 12) 623 25 13
e-mail: zamkor@zamkor.pl
ISBN 978-83-60793-53-4 (całość)
ISBN 978-83-60793-54-1 (część 1A)
Druk i oprawa:
P.W. Stabil, tel.: (0 12) 410 28 20
 1. Wykonujemy pomiary
1.1. Wielkości izyczne, które mierzysz na co dzień (1)
I. Notatki z lekcji
II. Odszukaj w podręczniku odpowiedzi na pytania:
1. Jakimprzyrządemmierzymy:

długośćiodległość,

temperaturę,

czas,

szybkośćporuszającychsięsamochodów,

masę.
Podaj
przykłady
jednostek,
w
których
podajemy
wyniki
pomiarów
wykona-
nychtymiprzyrządami.
5
 2. Jakijestzakrespomiarowy:

twojejlinijki,

termometrulekarskiegoizaokiennego,

stoperawtwoimtelefoniekomórkowymlubzegarkuelektronicznym,

szybkościomierzawsamochodzietwoichrodziców,

wagikuchennej,którejużywatwojamama?
Z
jaką
dokładnością
wykonuje
się
pomiar
za
pomocą
każdego
z
tych
przy-
rządów?
3.
Co
może
być
przyczyną
występowania
niepewności
pomiarowych?
Podaj
przykład.
4.
Wyjaśnij,
co
to
znaczy,
że
jakaś
czynność
jest
wykonywana
z
różną
szyb-
kością.Podajprzykładytakichczynności.
5. Comierzymy,dokonującpomiarumasy?
III. Fizyka wokół nas
1.
Wypisz
nazwy
znanych
ci
przyrządów
pomiarowych
służących
do
pomiaru
długości:
2.
Podaj
nazwy
kilku
dyscyplin
sportowych,
w
których
wyniki
podaje
się
w
jed-
nostkachdługości:
3.
Wypisz
nazwy
znanych
ci
przyrządów
pomiarowych
służących
do
pomiaru
czasu:
6
 4.
Wymień
przykłady
dyscyplin
sportowych,
których
wyniki
podaje
się
w
jed-
nostkachczasu.
5.
Jeśli
twoi
rodzice
posiadają
samochód,
to
sprawdź
na
jego
szybkościomie-
rzu,zjakąmaksymalnąszybkościąmożesięonporuszać.
6.
Wymień
kilka
rodzajów
czynności,
które
mogą
być
wykonywane
z
różną
szybkością.Podajjednostki,wjakichbędziesięmierzyćteszybkości.
V. „Fizyczne rachunki”, czyli rozwiązujemy zadania rachunkowe (i nie tylko)
1.
Uzupełnijtabelkę:
Oznaczenie
jednostki
Nazwajednostki
Nazwajednostki
podstawowej
Mnożnik
cm
metr
1000
mm
7
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • radiodx.htw.pl
  •