gra świateł, Programy, Fotografia cyfrowa, Photoshop
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
REKLAMA
poziom trudności:
·
20 min
gra świateł
– sposób na atrakcyjną reklamę
Z pewnością niejednokrotnie wertowaliście katalogi i ulotki reklamowe w poszukiwaniu ciekawego efektu gra-
ficznego, dzięki któremu moglibyście zareklamować dany produkt. W tutorialu tym pokażemy Wam sposób na
wykonanie ciekawej reklamy dowolnego produktu. W tym przypadku jest to sejf, ale uwierzcie mi, w to miejsce
można wstawić dowolny przedmiot i będzie się tak samo dobrze prezentować. Tak więc, jeśli musicie zrobić jakąś
reklamę „na wczoraj” skorzystajcie z tej propozycji.
o autorze
Joanna Cymkiewicz
Studentka 3 roku Informatyki Stosowanej w Warsza-
wie. Jej największą pasją jest graika komputerowa
i fotograia – szczególnie czarno-biała. Od kilku lat zaj-
muje się również projektowanie stron internetowych.
Portfolio:
www.coolcreation.prv.pl
cel
nauka tworzenia odbić na szkle;
dobieranie pasujących do siebie kolorów;
przygotowanie tła do atrakcyjnego zaprezentowania dowolnego
przedmiotu.
Artykuł został opublikowany w magazynie .psd. Zapraszamy do lektury całego magazynu.
Szczegóły na stronie internetowej www.psdmag.org. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Powielanie całości lub części artykułu bez zgody Wydawnictwa – zabronione.
kwiecień/maj 2005
www.psdmag.org
8
gra świateł
– sposób na atrakcyjną reklamę
dobieranie kolorów
Pracę zaczynamy od zastanowienia się nad kolorystyką reklamy,
którą chcemy stworzyć. Musimy wybrać dwa pasujące do siebie
kolory, które będą tłem dla reklamowanego przedmiotu. Następnie two-
rzymy dokument o pożądanej wielkości i wypełniamy warstwę
Tło
(
Back-
ground
) jednym z wybranych kolorów. Następnie na nowej warstwie, za
pomocą zaznaczenia prostokątnego, rysujemy prostokąt na około 1/4
wysokości reklamy i wypełniamy go drugim kolorem. Ja wykorzystałam
następujące barwy: #839600 i #DEE100.
światła podłoża
Warto też dodać gradient na posadzce, jednak tym razem nie radial-
ny, tylko liniowy. Przejście tonalne powinno mieć następujące kolory:
pierwszy to kolor podłoża, a drugi kolor niech będzie trochę ciemniejszy
od niego. Dokładne ustawienia gradientu pokazane są na rysunku.
odblask
Pora na umieszczenie głównego przedmiotu – powinien on znaj-
dować się mniej więcej na środku. Żeby wydawało się, że stoi on
na szklanej podłodze musimy dodać odblask. W tym celu powielamy
warstwę z przedmiotem i odbijamy ją w pionie
Edycja>Przekształć>
Odbij pionowo
(
Edit>Transform>Flip Vertical
). Następnie warstwę tą
umieszczamy pod warstwą z przedmiotem, dodajemy do niej maskę
(
Layer Mask
) i za pomocą gradientu zakrywamy górę przedmiotu tak,
żeby otrzymać odblask dolnej części.
efekty tekstowe
Na tym etapie moglibyśmy skończyć reklamę, jednak wydaje się ona
pusta, warto zatem dodać pewne elementy tekstowe, które ją trochę
urozmaicą. Żeby projekt był jeszcze ciekawszy można wyeksponować
fragment reklamowanego przedmiotu, poprzez umieszczenie go np. w kół-
ku. Warstwa z tym elementem ma tryb mieszania
Rozjaśnianie
(
Color Do-
dge
), dzięki temu ta część staje się jaśniejsza i bardziej zwracamy na nią
uwagę. To co jest na reklamie powyżej, jest tylko przykładem – sami mo-
żecie komponować własne wersje tego projektu. Dla ułatwienia, dodatko-
wo przedstawiamy Wam kilka propozycji dobrego połączenia kolorów.
światła w tle
Żeby uatrakcyjnić wygląd przedmiotu warto dodać trochę „światła”
do grafiki. Najłatwiejszym sposobem jest dodanie, do warstw z tłem,
gradientu. W pierwszej kolejności dodajemy gradient radialny na prze-
strzeni za przedmiotem – wybieramy polecenie
Warstwa>Styl warstwy>
Nałożenie gradientu
(
Layer>Layer Style>Gradient Overlay
). Niech to bę-
dzie gradient od koloru takiego samego jak tło do koloru trochę jaśniejsze-
go – ustawienia podane są na obrazku.
www.psdmag.org
kwiecień/maj 2005
9
0
1
0
4
0
2
0
5
0
3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]