gry i zab ort 2, gry i zabawy ortograficzne

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KOT ORTOGRAFEK
Ęwiczenia utrwalajĢce pisowniħ wyrazw z trudnoĻciĢ ortograficznĢ.
W tym zestawie ęwiczeı wystħpuje praca w grupach , ktra motywuje
wszystkich uczniw do wyobraŅni , myĻlenia , wsplnego dziaþania w
zespole oraz utrwalenie bĢdŅ zapamiħtanie pisowni wyrazw z
trudnoĻciĢ ortograficznĢ . BawiĢc uczymy siħ .
PRZEBIEG ĘWICZEİ
Z áKOTKIEM ORTOGRAFKIEM ÓÓ
- podziaþ uczniw na grupy
- rozdanie duŇych kartonw
- przydziaþ zadaı dla poszczeglnych grup poprzez losowanie
zadaı przez jednĢ osobħ typowanĢ przez grupħ .
I grupa
Rysuje á Krlewskiego kotaÓÓ i wypisujĢ wokþ niego wyrazy
zawierajĢce á ÓÓ , ktre nawiĢzujĢ do namalowanej postaci.
Wyrazy mogĢ okreĻlaę jego wyglĢd , sposb poruszania siħ ,
czynnoĻci przez niego wykonywane itp.
II grupa
Rysuje á Kota Cudaka ÓÓjak potrafi najþadniej i pomysþowo.
Uczniowie drugiej grupy wypisujĢ wyrazy wokþ narysownej
postaci zawierajĢce á rz ÓÓ.
Wyrazy mogĢ okreĻlaę jego wyglĢd , sposb poruszania siħ ,
czynnoĻci przez niego wykonywane itp.
- 7 -
III grupa
Rysuje fantastycznego á Kota podrŇnika ÓÓ , ktry chce zwiedzię
caþy Ļwiat . Uczniowie trzeciej grupy wypisujĢ wyrazy wokþ
narysownej postaci zawierajĢce á Ň ÓÓ.
Wyrazy mogĢ okreĻlaę jego wyglĢd , sposb poruszania siħ ,
czynnoĻci przez niego wykonywane itp.
IV grupa
Rysuje á Kota Ļpiewaka ÓÓ.
Uczniowie czwartej grupy wypisujĢ wyrazy wokþ narysownej
postaci zawierajĢce á u ÓÓ.
Wyrazy mogĢ okreĻlaę jego wyglĢd , sposb poruszania siħ ,
czynnoĻci przez niego wykonywane itp.
Uczniowie mogĢ korzystaę ze sþownikw
ortograficznych.
Po skoıczonej pracy uczniowie przyczepiajĢ swoje kartony na
tablicy . Jedna osoba z grupy odczytuje wypisane przez zespþ
wyrazy dotyczĢce namalowanego kota .
Nastħpnie dokonujĢ wsplnego sprawdzenia poprawnoĻci pisowni.
ProwadzĢcy nauczyciel ocenia sþownie ( lub przez siebie obrany
sposb ) pracħ w poszczeglnych grupach .
Z prac uczniowskich moŇna wykonaę wystawkħ klasowĢ .
- 8 -
ZABAWA ORTOGRAFICZNA W
DOMINO WYRAZOWE
BawiĢc siħ , dzieci szybciej zapamiħtujĢ pisowniħ wyrazw , ęwiczĢ
technikħ czytania ,wyrabiajĢ spostrzegawczoĻę oraz umiejħtnoĻę
pracy w grupie jednoczeĻnie miþo bawiĢc siħ. Uczniowie klasy
pierwszej utrwalajĢ ponadto znajomoĻę liter .
PRZYKýADOWE DOMINO WYRAZOWE
korzenie
echo
orzech
herbata
abaŇur
rzeka

Ňuraw
widno
okaz
zrzuciþ
ýdŅ
Ņrdþo
ogrek
kogut
ttta
talerz
zatrzymaþ
ýukasz
Zuzanna
auto
odkurzacz
zaczynam
mwi
Irek
komar
razem
muzeum
marzyciel
Lublin
nurek
kurek
kominiarz
zrb
bochen

Ňebro
owoc
cebula
As
Sowa
albo
okno
Olek
komin
notes
Sþawek
komar
rower
rok
krok
kura
Adam
mama
albo
osa
MoŇna samodzielnie tworzyę dalszy ciĢg domina lub
zaproponowaę uczniom do samodzielnego bĢdŅ grupowego
wykonania. Jest to ciekawa praca , rozwijajĢca myĻlenie
dziecka
.
- 10 -
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • radiodx.htw.pl
  •